duminică, 1 mai 2022

AICI și ACUM

Paștile așa au fost la evrei din toată vremea să se mute din moarte la viață prin întrebări. Şi la Cina cea de Taină Apostolii îi puneau întrebări lui Iisus.

O întrebare existențială potrivită își are răspunsul în viață.

La cunoașterea Lui Dumnezeu se poate ajunge prin interogare reflexivă cu întrebările sufletului:

Cine sunt eu ?
Ce sunt eu ?
Ce vreau eu ?
Ce vreau eu cu adevărat, cu adevărat ?
Ce vrea să se manifeste prin această formă ?
Ce vrea viața de la mine ?
Care este dorința mea cea mai profundă ?
Care este rostul (destinul) meu ?
Cum pot să-mi fiu de ajutor ?
Cum pot să fiu de ajutor ?
Cum pot să-mi folosesc darurile și talentele în folosul semenilor, făcând ceea ce iubesc ?
Pentru ce sunt recunoscător ?

Întrebările de la Rabbi Hillel sunt așa:

Daca eu nu sunt prezent, cine va fi prezent pentru mine ?
Daca eu sunt prezent doar pentru mine, ce sunt eu ?
Daca nu Acum, atunci Când ?

Iar Ram Dass spunea:

Acest moment este iubire.
Eu sunt infinit.
Eu sunt iubire-conștiință.

Momentul prezent este eternul prezent, mereu AICI și ACUM.

2 comentarii: