joi, 1 iulie 2021

Cele 5 antrenamente de a fi prezent aici și acum traduse de la Plum Village

Venerație pentru viață

Conștient de suferința cauzată de distrugerea vieții, mă angajez să cultiv intuiția interființării și compasiunii și să învăț modurile de a proteja viața oamenilor, animalelor, plantelor și mineralelor. Sunt hotărât să nu omor, să nu-i las pe alții să omoare și să nu sprijin orice act de omor în lume, în gândirea mea sau în modul meu de trai. Văzând că acțiunile care vatămă apar din furie, frică, lăcomie și intoleranță, care la rândul lor provin dintr-o gândire dualistă și din prejudecată, voi cultiva sinceritatea, echitatea și nepărtinirea, pentru a transforma violența, fanatismul și dogmatismul în mine și în lume.

Fericirea Adevărată

Conștient de suferința cauzată de exploatare, inechitate socială, furt și asuprire, mă angajez să practic generozitatea în gândirea, vorbele și acțiunile mele. Sunt hotărât să nu fur și să nu posed nimic din ceea ce trebuie să aparțină celorlalți și că voi impărtăși timpul meu, energia mea și resursele mele materiale cu cei în nevoie. Voi practica meditația că să înțeleg că fericirea și suferința celorlalți nu este separată de fericirea și suferința mea și că fericirea adevărată nu este posibilă fără înțelegere și compasiune și că fuga după bogăție, faimă, putere și sensualitate pot aduce multă suferință și disperare. Sunt conștient că fericirea depinde de atitudinea mea mentală și nu de condițiile exterioare și că pot trăi fericit aici și acum doar amintindu-mi că am, din abundență, condițiile de a fi fericit . Mă angajez să Trăiesc Corect ca să reduc suferința ființelor vii de pe Pământ și să nu contribui la schimbările climatice.

Iubirea Adevărată

Conștient de suferința cauzată de adulter, mă angajez să fiu responsabil și să învăț moduri de a proteja siguranța și integritatea indivizilor, cuplurilor, familiilor și societății. Cunoscând că dorința sexuală nu este iubire și că activitatea sexuală motivată de poftă mă vatămă întotdeauna, atât pe mine cât și pe ceilalți, sunt hotărât să nu mă las atras în relații sexuale fără să iubesc cu adevărat și fără să fiu iubit cu adevărat și fără un angajament profund (*n.m. bazat pe valori spirituale comune) și pe termen lung pe care să-l aduc la cunoștința familiei și prietenilor. Voi face tot ce-mi stă în putere să protejez copiii de abuz sexual și să protejez cuplurile și familiile de a se separa datorită adulterului. Observând, corpul și mintea fiind nedespărțite, mă angajez să învăț modurile potrivite de a avea grijă de energia mea sexuală și să cultiv iubirea binevoitoare, compasiunea, bucuria și un mod de a fi incluziv - care sunt cele patru caracteristici ale iubirii adevărate - pentru beatitudine atât pentru mine cât și pentru ceilalți. Iubind cu adevărat vom trăi frumos. *n.m - Nota mea

Vorbirea iubitoare și ascultarea profundă

Conștient de suferința cauzată de vorbirea inconștientă și de nepriceperea de a-i asculta pe ceilalți, mă angajez să cultiv vorbirea iubitoare și ascultarea compătimitoare ca să alin suferința și să încurajez calitatea relațiilor și pacea dintre mine și ceilalți oameni, rase și grupuri religioase și națiuni. Cunoscând că vorbele pot crea fericire sau suferință, mă angajez să fiu sincer folosind cuvinte care inspiră încredere, bucurie și speranță. Când sunt furios, sunt hotărât să nu vorbesc (*n.m. Tatăl lui George Ivanovici Gurdjieff i-a spus pe patul de moarte ca atunci când cineva îl face furios să-i spună că îi va răspunde în 24 de ore și apoi să aștepte 24 de ore și după cele 24 de ore, orice îi vine să meargă și să facă). Voi respira și merge conștient ca să admit că sunt furios și să meditez la furie. Cunosc că motivul furiei se găsește în priceperea mea greșită și în incapacitatea de a conștientiza suferința din mine și din celălalt om. Voi vorbi și voi asculta într-un mod care să-mi fie de ajutor în transformarea suferinței atât în mine cât și în celălalt om și care să ne ajute să vedem ieșirea dintr-o situație dificilă. Sunt hotărât să nu împânzesc zvonuri și să nu rostesc cuvinte care produc dezbinare sau neînțelegere. Voi Râvni Echitabil ca să întrețin capacitatea de a înțelege, de a iubi și de a fi iubit, de a fi bucuros și de a fi incluziv și să transform treptat furia, violența și frica care așteaptă să fie aduse în lumina conștiinței. *n.m - Nota mea

Hrană și Vindecare

Conștient de suferința cauzată de risipă, mă angajez să cultiv o sănătate perfectă (*n.m - "Secretul sănătății perfecte sunt alegerile conștiente." (dintr-un workshop de Ayurveda cu Libby Carstensen)), fizică și mentală, pentru mine, familia mea, societatea în care trăiesc, practicând mâncatul, băutul și consumul conștient. Voi medita la cum consum cele Patru Feluri de Hrană, și anume mâncare comestibilă, impresiile simțurilor, voință și conștiință. Sunt hotărât să nu pariez, să nu mă îmbăt cu alcool, să nu mă droghez și să nu folosesc produse toxice de orice fel cum ar fi anumite pagini de pe Internet, jocuri electronice (*n.m., programe de calculator/smartphone, device-uri IoT), programe TV , filme (*n.m. muzică), reviste, cărți și discuții. Voi fi mereu aici și acum prezent în forțele naturii din mine și din jurul meu care mă înviorează, mă vindecă și mă hrănesc, nelăsându-mă târât în trecut de regrete și supărări și nici momit de îngrijorare, frică sau poftă. Sunt hotărât să nu-mi ascund singurătatea, îngrijorarea sau orice altă suferință risipindu-mă în consum. Voi medita la interființare și voi consuma într-un mod care păstrează pacea, bucuria și sănătatea în corpul meu și în conștiință, precum și în corpul colectiv al familiei mele în conștiință, al societății în care trăiesc conștient și al Pământului conștient. *n.m. - Nota mea

Un comentariu: